Followers

Wednesday, April 13, 2011

her favourite green

my sister ask me to make her a tote bag so she can just put a diaper , a bottle of cow-milk, and her baby's pacifier.


no problem.... since i do ....learnt how to do it in My PMR kerja kursus KH, got A lagi, that time definitely kna perfectlah, kalau tidak  cikgu aku semboq, satu hapa tak dapat, even nak matikan jahitan, she told us to handsewn, tak aci main undur2 jahitan  tau.... pemalas katanya (now aku buat jugak, kui3)


so she gave this green fabric, mcm kain nk buat kusyen, ketebalannya sgt sesuai, tak tebal, tak lembik.... well2.warna cantik tapi kain nampak lama sikitla, 



aku try guna piping memandang dah lama tali jut yg aku beli tuk buat piping , sebelum ianya basi, aku try la .. pkai kain mickey mouse yg aku shopping-mak aih- aritu.



boleh muat beberapa kpg diapers, sepasang baju, n botol susu, poket ltak pacifiernyeee,  






Aritu gak, aku tgk muka Anak buluh betong aku, Si Adam,


"nanti mama buat pencil case kat adam na? buleh boh pencil, p sekolah?" entah dia paham ke idak,



adam: nak p ika (tadika)



Adam is my sis oldest son, Aku jaga dia sedari dia kecik lagi, bawak pegi Nat,naik moto sama2,  masa ayah kna strok dlu, aku tolong mak jaga dia , tiap2 hari aku p rumah mak, so aku spent time byk la masa Ummi dia p kja, ( aku waktu tu full time housewife...)


kalau org tanya anak sapa " anak mama!"


kalau nakal2, Ummi cakap " bagitau mama nak?" terus x nakal dah


mama tanya dia " mama nama apa?"     " Nu In!"  so cute!   (Nu I n = Noor Ain)


so,  2 project janji aku ni aku siapkan semalam jugak  sbb ujung minggu nak balik kampung, ( nak packing barang tuk pindah rumah!!!!o yeah!)





* PENCIL CASE: credits to: knittyknit
sebenarnya kalau anda perlu apa2 tutorial, just google je , type: "xxxx tutorial", berlambak org nak kongsi ilmu ngan kita.



*tote bag aku ltak plastik snap button, snap buttons & plier set beli @  My Little Toro. DESIGN: bukan susah sgt pon, agak2 je....